sakwy rowerowe
Sakwy i torby rowerowe
Sakwy rowerowe – jakie wybrać?
Jaka sakwa będzie odpowiednia na wyprawę a jaka na co dzień?
Jak zamocować sakwę do roweru? Sakwa z przodu czy z tyłu?
Czy wybrać taką torbę rowerową by nosić ja także na ramieniu?
Jaka torba rowerowa zapewni bezpieczne przewożenie sprzętu fotograficznego?
Jak zamocować smartfon by móc wygodnie korzystać s nawigacji?
Z pewnością warto przeczytać nasz poradnik.
Sakwy i torby rowerowe możemy podzielić na 4 grupy ze względu na stopień zaawansowania. zależnie od :
Taki właśnie podział stosuje nasz sprawdzony dostawca – czeska firma Sport Arsenal.
LRC – seria podstawowa, rekreacyjna
SNC – seria zaawansowana
EXPEDICE – najbardziej wytrzymałe, 100% wodoszczelne sakwy wyprawowe
W2B – bikepacking – spakuj się na lekko. sakwy mocowane bezpośrednio do roweru, bez bagażnika
Sport Arsenal to czeska firma stworzona przez pasjonatów jazdy na rowerze. Sakwy rowerowe, torby rowerowe i bagżniki rowerowe testowane są przez grupę przyjaciół twórcy tej marki. Z tego względu wszystkie produkty spełniają wymagania klientów. Mając to na uwadze zaproponowaliśmy naszym klientom produkty tej właśnie marki.
Warto zauważyć, że produkty Sport Arsenal mają niezwykle korzystny stosunek ceny do jakości, reasumując w korzystnej cenie otrzymujemy produkt spełniający wysokie wymagania jakościowe.
Seria LRC Rekreacja – jest idealna dla osób wybierających się od czasu do czasu na rekreacyjne wycieczki. Polecana jest także dla mniej wymagających turystów rowerowych, preferujących jazdę po szosach i łatwych do przejechania drogach, z maksymalnym ciężarem do kilkunastu kg.
Główne cechy: Bezsprzecznie najniższa cena, proste rozwiązania.
SNC – zaawansowana turystyka rowerowa.
Zaawansowana seria SNC jest spełnia oczekiwania użytkowników wymagających od wygody użytkowania, stabilności, wszechstronności i bardziej zaawansowanych rozwiązań, niż podstawowa seria LRC.
Produkty serii SNC są przeznaczone na wyprawy w trudniejszych warunkach, trwające od kilku dni do tygodnia.
Warto podkreślić, że do budowy bagażników stosowane są dobrej jakości stopy aluminium 6061, które prezentują dobry stosunek wagi do nośności.
Sakwy umożliwiają różne warianty ułożenia bagażu, łatwy dostęp do poszczególnych rzeczy a równocześnie odpowiednie rozmieszczenie ciężaru na rowerze.
Na zakończenie warto wiedzieć, że sakwy i torby rowerowe wykonane są z nieprzemakalnego materiału PES z dobrej jakości warstwą PVC. Warto zauważyć, że dodatkową ochronę przed zamoknięciem można uzyskać dokupując wodoszczelną wkładkę skonstruowaną na bazie worka żeglarskiego lub pokrowiec przeciwdeszczowy.
W skrócie: seria SNC jest przeznaczona dla turystów rowerowych, którzy poruszają się w różnorodnym terenie (szosa, szuter, drogi polne, leśne itd.) oraz wymagających od sprzętu bardziej zaawansowanych rozwiązań.
Główne cechy: system modułowy, możliwość konfiguracji i regulacji objętości. System nośny pozwala na szybkie, wygodne i stabilne zaczepienie sakw do bagażnika, pasy kompresyjne, stabilność bagażu, łatwy dostęp do bagażu.
Seria Bickepacking W2B to alternatywa dla dla klasycznych sakw rowerowych, idealna do jazdy w trudnym terenie.
W przeciwieństwie do wszystkich pozostałych jest jedyna seria dla rowerów nieprzystosowanych do montażu bagażnika tj rowerów górskich i szosowych.
Seria Bickepacking W2B – czyli spakuj się na lekko to minimum bagażu, minimum obciążenia, maksimum przyjemności z jazdy!
Godne podkreślenia jest fakt, że tej serii oferowane są trzy kolekcje zróżnicowane kolorystycznie: Black, Camo, Special.
Seria EXPEDICE – ogólna charakterystyka i przeznaczenie.
Seria sakw i bagażników EXPEDICE została zaprojektowana z myślą o wyprawach.
Konstrukcja bagażników zapewnia przede wszystkim wysoką nośność i sztywność. Taka kombinacja jest gwarancją bezpiecznej jazdy i stabilności bagażu podczas kamienistych zjazdów a także podczas jazdy „na stojąco” przy podjazdach.
Konstrukcja sakw jest przejęta z worków używanych w żeglarstwie, to znaczy że są one w 100% wodoszczelne. Sakwa jest zaprojektowana tak, aby posiadała minimum szwów a materiał łączony jest poprzez zgrzewanie. System zamykania jest rozwiązany metodą rolowania, podobnie jak w workach żeglarskich.
W skrócie: seria idealna dla wymagających rowerzystów, na każdy rodzaj tras (w tym górskie i kamieniste) i na każde warunki pogodowe.
Główne cechy: system modułowy, możliwość konfiguracji i regulacji objętości. System nośny pozwalający na szybkie, wygodne i stabilne zaczepienie sakw do bagażnika, pasy kompresyjne, stabilność bagażu, łatwy dostęp do bagażu.
Prosta budowa: brak kieszonek.
Warto zwrócić uwagę na całkowitą wodoszczelność sakw, zgrzewane łączenia, najwyższa wytrzymałość materiału na przetarcia i obciążenie (do 15kg).
Ważne jest to, że z pewnością możemy polegać na sakwach rowerowych serii Expedice podczas długich wypraw rowerowych, zwłaszcza tam, gdzie z dużym prawdopodobieństwem możemy spodziewać się deszczów.
Sport Arsenal torby na kierownicę z systemem mocowania QickFix
QuickFix to uchwyt do sakw Sport Arsenal, który montuje się na kierownicy lub pod siodełkiem, a następnie po prostu zakłada się lub zdejmuje same sakwy. Istotne jest to, że mocowanie QF umożliwia rzeczywiście szybkie zdejmowanie sakw, ale co warto podkreślić zapewnia także pewne trzymanie sakw.
Najpierw skupimy się na wersji mocowanej na kierownicę ponieważ to rozwiązanie jest najbardziej popularne.
W kolekcji Sport Arsenal jest kilka sakw na kierownicę z systemem mocowania QF:Art. 445, Art. 509, Art. 510 i Art. 310
Ponieważ wszystkie sakwy wyposażone są w pasek na ramię, możemy je łatwo i wygodnie nosić.
Warto zaznaczyć, że ze względu bezpieczeństwa mają elementy odblaskowe. i pojemność co najmniej 7 litrów a także pokrowiec chroniący przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi.
Model Art. 310, jest całkowicie wodoodporny – zatem oczywiście pokrowiec nie jest potrzebny.
Wszystkie torby rowerowe Sport Arsenal mają w środku plastikowe wzmocnienie, dzięki czemu pięknie trzymają kształt. Choć na pierwszy rzut oka mogą wydawać się dość podobne, to jednak każda z nich jest w jakiś sposób oryginalna.
Torba rowerowa na kierownicę Sport Arsenal UNIVERSAL Art. 445 – ma pojemność 9 litrów, dużą komorę wewnętrzną z kieszenią np. na klucze, boczną na butelkę i przednią zapinaną na zamek na drobiazgi. W górnej części torby znajduje się kieszeń z przezroczystej folii PCV na np. mapę.
Torba rowerowa na kierownicę ELEGANT Art. 509 – ma pojemność 9 l posiada dużą przestrzeń wewnętrzną, 2 boczne kieszenie z siatki na butelki oraz w porównaniu do Art.445, bardziej pojemną przednią kieszeń zapinaną na zamek, która jest przykryta klapą. Na klapie pokrywy znajduje się również pętla na małą lampkę przednią lub latarkę, a na górze wszyty jest pasek do przenoszenia.
Uchwyt na torbę na kierownicę Art. 183.
Uchwyt na torbę na kierownicę QF jest po prostu montowany na kierownicy. Linka zabezpieczająca zapobiega skręcaniu się uchwytu wokół kierownicy. Po zamontowaniu sakwy na uchwycie, sakwa jest stabilnie zamocowana pomarańczowym zamkiem i dopiero po jego naciśnięciu można zdjąć sakwę z uchwytu.
Uchwyt może być zamontowany na kierownicy o średnicy 25,4 -31,8 mm, kompatybilny z sakwami Art. 445, Art. 509, Art. 510 i Art. 310.
CAPSULE Art. 510 – Sport Arsenal torba rowerowa na kierownicę ma pojemność 7 litrów. Wewnętrzna komora zawiera wyjmowaną wyściółkę, która pozwala na dostosowanie i zmianę wnętrza torby do własnych potrzeb. Z każdej strony znajduje się kieszeń na butelkę, a na przedniej kieszeni naszyta jest jeszcze mniejsza siatkowa kieszonka na drobiazgi, zamykana na plastikowe klipsy. Nad główną komorą znajduje się zapinana na zamek kieszeń na klapie torby z rzepem przymocowanym do przezroczystej folii PVC na mapę, telefon komórkowy, notatki.
Torba rowerowa wyprawowa nieprzemakalna Art. 310 ma pojemność 9 l, w porównaniu do swoich poprzedników nie posiada bocznych kieszeni na butelki ani przedniej kieszeni, ale za to ma wyjmowaną wyściółkę ze zmiennymi przegrodami, zamykaną klapą roll-top z wyjmowanym uchwytem na mapę oraz plastikowe wzmocnienia wzmocnione metalowymi rozpórkami. Polecamy go na naprawdę trudne wyprawy i podróże. To z pewnością jest to jedna z najbardziej praktycznych sakw wyprawowych.
Wyściełana wkładka do bezpiecznego transportu delikatnych przedmiotów, takich jak sprzęt fotograficzny, aparat itp. Przesuwne przegrody wewnętrzne w celu oddzielenia ładunku przed uszkodzeniem. Zalecane do torebek Art. 440, 445, 310, 510. Z pewnością tą wkładkę docenią ci rowerzyści, którzy zabierają z sobą sprzęt fotograficzny.